
zahájení
01. 11. 2022
dokončení
30. 04. 2024
Cíl projektu:
Cílem projektu je zavedení managementu parkování, tj. sady nástrojů a opatření, které přispějí k:
- podpoře efektivnějšího využívání parkovacích ploch,
- definování příčiny některých dopravních problémů ve městě,
- dosažení větší různorodosti využívaných druhů dopravy,
- zlepšení životních podmínek ve městě, s důrazem na zachování veřejného prostoru i pro jiné funkce, než je doprava.
Projekt je rozdělen do několika etap.
1. etapa - přípravné práce:
- sběr připomínek občanů od října 2022 – průběžně, možno zasílat na oplustil@mikulov.cz;
- jednání s ŘSD, SÚS, MPLA, TEDOS, Městská policie, Policie ČR; (listopad 2022 - březen 2023)
- pasport komunikací;
- pasport parkovacích míst;
- dopravní průzkum;
- vyhodnocení dopravního průzkumu;
2. etapa - zpracování projektu Managementu parkovacích míst:
- management parkovacích míst;
- návrh dopravního řešení města (revize jednosměrek, parkování na chodníku, cyklotrasy);
- návrh vodorovného a svislého dopravního značení listopad, povolení cca 3 měsíce;
3. etapa - realizace:
- úprava vyhlášky města, platnost od 1.1.2024;
- spuštění systému;
- úprava MPLA plateb;
- úprava parkovacích automatů;
- úprava svislého dopravního značení;
- úprava vodorovného dopravního značení - modré zóny (dle počasí, předpoklad březen-duben);
4. etapa - uvedení do provozu
Kontaktní osoba projektu: